Dajte „zbohom“ komplikovaným vzťahom na pracovisku!

by spravca

Určite mi dáte za pravdu, že každý človek potrebuje svoj osobný priestor, ktorý bude prispôsobený presne podľa jeho požiadaviek. Často krát ide o zdanlivé maličkosti, no pre firmy by malo byť prvoradé, aby boli kancelárie na prenájom komfortné a spĺňali požiadavky zamestnancov, ktorí tu trávia približne tretinu dňa. Bohužiaľ, väčšinou sú to medziľudské vzťahy, ktoré veľa krát vytvárajú nepríjemnú atmosféru na pracovisku, čoho dôsledkom sú slabé pracovné výkony či v extrémnych prípadoch až odchod zo zamestnania! Základom spokojného pracovného života je pohodové až „rodinné“ pracovné prostredie. Ako však takéto niečo dosiahnuť?

Akí sú to toxickí ľudia?

Vzťahy na pracovisku nie sú vôbec jednoduché. Ľudia sú jednoducho „toxickí“, čo sa prejavuje na ohováraní za chrbtom, no do očí vám skutočnú pravdu nepovedia. Nikdy!  A aké sú ďalšie charakteristiky takýchto ľudí? Okrem ohovárania sú prehnane sebavedomí a aby toho nebolo málo, nezdravo si „lipnú“ na dodržiavaní pravidiel, čo je v konečnom dôsledku nenormálne. Veď kto z nás by niektoré pravidlá neobmäkčil alebo aspoň neprehliadol? Snažia sa iniciovať nové projekty, nápady či výzvy a ako to dopadne? O všetko sa nakoniec postarajú ostatní kolegovia, ktorí sa snažia celú situáciu zachrániť.

Zbavte sa ich! Okamžite!

Kancelárie v Bratislave, ale aj všade inde na svete sú plné „rôznorodých“ ľudí, ktorým treba čeliť. Čo to znamená? Ak ste vo svojom okolí zaregistrovali sebeckú a nepríjemnú osobu, ktorá sa vás za každých okolností snaží „zhodiť“ pred šéfom, nebojte sa vyjadriť vlastný názor. Otvorene sa porozprávajte s danou osobou, ktorá vám takýmto spôsobom strpčuje život a ak zistíte, že ani to nemá zmysel, nevzdávajte sa. Dohodnite si stretnutie s vašim šéfom a medzi štyrmi očami mu vysvetlite, čo je vo veci. Je síce bežné, že firma uprednostní kvalifikovaných zamestnancov bez ohľadu na ich správanie voči ostatným, no to neznamená, že si vaše slová nevezme k srdcu a neprehodnotí danú situáciu. Ľudia by mali predovšetkým medzi sebou vychádzať, vedieť navzájom spolupracovať, pomáhať si a predchádzať zbytočným konfliktom – ak šéfovi nenápadne naznačíte, že vzťahy na pracovisku nespĺňajú tieto požiadavky, taktiež sa bude chcieť zbaviť toxických ľudí.

Aj napriek tomu, že v dnešnej dobe nájdeme predovšetkým na internete množstvo kancelárií na prenájom, ktoré sa od seba odlišujú nielen architektonickým riešením či samotou cenou za prenájom, treba si uvedomiť, že si nemôžeme nechať „vysávať“ dobrú energiu od ľudí, ktorí si to absolútne nezaslúžia, a práve preto je základom vybrať si také pracovné miesto a prostredie, v ktorom sa už od prvého momentu budete cítiť maximálne komfortne!

 

You may also like